ponedjeljak, 15. travnja 2013.

Put soli

Avanturisti ovo je za vas. Ko voli putovati po "zabačenim" krajevima svijeta, pa makar čitajući, Put soli je prava za to. Jane Johnson, britanska spisateljica, udata za marokanca čije porijeklo potiče od mauretanskih nomadskih plemena. To joj je bilo prvo nadahnuće da napiše ovaj roman. Drugo je bilo upoznavanje francuskinje koja je tragala za svojim ocem, tuareškim trgovcem.
Put soli jednim dijelom je povijesni roman, sadržan od dvije priče, dvije sudbine i jedne hamajlije. Jedna je Isabelle, britanka, 40-tih godina, druga je Mariata, nomadka, princeza, kći pustinje. Obje su snažne žene, odrasle u različitim kulturama, različitim načinom života, čak u različitom vremenu, ali sudbina (rekli bi oni koji vjeruju u sudbinu-ta sam)  spaja njihove živote, jednom običnom srebrenom hamajlijom. Ne, nije riječ samo o hamajliji riječ je o nečemu puno većem (naravno da neću otkriti čemu).
Nisam očekivala ovakav kraj, iznenadila sam se i sama. U početku mi se činila knjiga dosadna, i tu su me pratila nagađanja ( ono kad pretpostavljam  o čemu bi ovdje mogla biti riječ).
Podavno sam pročitala Tajnu pustinje i Šapat orijenta, takođe avanturističke ujedno romantične, i Put soli bih mogla da poredim s tim knjigama, ali ne u potpunosti. Sa Da Vinčijevim kodom bih takođe mogla da je poredim, jer se cijelo vrijeme otkriva neka tajna, zakonetka koja će Isabelli promijeniti život.

Oni koji vole da čitaju o nomadskom načinu života obavezno treba da pročita ovaj roman. Oni koji vole da čitaju o svemogućoj ljubavi, koja ipak nađe način i put do pobjede (ta sam) takođe treba da pročita ovu knjigu. Oni koje zanima povijest, ali i geografija Afričkog kontinenta takođe treba da čitaju Put soli.

Ja sam morala da guglam dok sam čitala, puno toga nisam znala o Maroku, o Tuarezima i njihovom  načinu življenja, i zbog toga treba pročitati ovu knjigu, svjedočim da ćete naučiti puno toga.

Citait:
- ..iako je sunce pržilo poput vatre i nije bilo dovoljno vode za sve, nisam pomišljala da bih mogla umrijeti od  vrućine ili žeđi, već od ljubavi.
- Takva vatrena ljubav ne može biti dobra. Pustinja leži izvan tebe, zašto je unosiš u sebe? 
- Tvoja me pojava dirnula, a tvoja tišina plašila.
- ..plan univerzuma je suviše velik da bi ga promijenio jedan običan čovjek- da smrt i opasnost sve vrijeme vrebaju svuda oko nas i da ne postoji način da ih rastjeramo. Da je život kratak, težak i nepredvidljiv ali zvijezde- ti maleni svjetleći dragulji rasuti u tamu- one su vječne. 
- Za desert je spravljeno jelo od kuhanih skakavaca posutih šećerom, bila je to prava poslastica.

Nema komentara:

Objavi komentar