srijeda, 30. siječnja 2013.

Gigant internetskog svijeta u BiH

Svi znamo za Marca Zuckerberga. A znamo li Eduarda Severina, ili braću Tylera i Casmeruna Winklevoss. Svi su oni geekovi s Harvarda, i svi su oni dio najveće svjetske društvene mreže, giganta u svijetu interneta, nama poznatog kao Facebook. Da ne pričam o historiji nastanka Facebook-a, o Eduardu Severinu ili o blizancima Winklevoss, pročitajte knjigu "Slučajni milijarderi" i saznati ćete mnogo toga.                                ( http://www.knjiga.ba/slucajni-milijardjeri-nastajanje-facebooka-k5447.html )

Internet World State je međunarodni websajt  za statistike korištenja interneta, istraživanje tržišta, svjetske populacije i svjetske telekomunikacijske informacije. Prema statistikama ovog sajta u BiH ima 1 955 277 korisnika interneta (decembar,2011) od ukupno 4 622 163 stanovnika. Treba uzeti u obzir da u BiH popis stanovništva nije vršen od devedesetih, a da se ovaj podatak pretpostavlja po statistici iz 2011. Ali, po ovome od ukupnog broja stanovništva oko 42,3 % su korsnici interneta. Broj korsinika facebook-a je:
1 159 960 od ukupnog broja korisnika interneta. Više podataka možete naći na web stranici Internet World State: http://www.internetworldstats.com/  A tabela iz koje sam preuzela podatke je pod linkom:  http://www.internetworldstats.com/europa2.htm#ba

Vidimo da je mnogo korisnika facebook-a u BiH. Gdje i ne bi bilo, kada djeca predškolske uzrasti već imaju profil na facebook-u, zatim osobe srednjih godina, pa čak i stariji. U našoj državi društvene mreže ne biraju ni godine niti bilo koji status. Skoro svi su na facebook-u, ne samo individualno, nego i firme, ustanove, NVO, razne agencije svi su na FB. Ostaje otvoreno pitanje: da li je i šta je Facebook donio? Je li to prednost ili nedostatak? Pozitivno ili negativno? Područje internet komunikacija u BiH je još uvijek nedovoljno istraženo. Ali po meni facebook ima svoje i prednosti i nedostatke. Sve ovisi u koju svrhu se koristi. Što se tiče djece i društvenih mreža ne vjerujem da se može postići nešto pozitivno.Što se tiče omladine (u ovu skupinu uvrstavam sve od punoljetnosti pa do 30-tih, 35-tih ), tu nailazimo na sve češće gubljenje identiteta, mislim na lažne profile, korištenje tuđih slika i riječi. Ne smijemo zaboraviti na privatnost, što je po meni ključno, privatnost se izgubila, postajemo javni svakome. Ono što objavljujemo određuje naš identitet, počeli smo graditi imidž onim što objavimo na facebook-u. Ne smijem izostaviti ašikovanje, zapravo, nekada se zvalo ašikovanje, danas imamo moderniji naziv: fejsbučenje!
Što se tiče prednosti, ono što mi trenutno pada na pamet je to da je komunikacija lakša zahvaljujući facebook-u, kao da bi i znali onu neku rodicu po trećem, četvrtom koljenu da nas nije pronašla na facebook-u, ili drugaricu iz osnovne škole, koja je još u trećem razredu odselilla u drugu državu.
Najčešće pitanje koje čujemo je:
Uglavnom, najutjecajniji gigant internetskog svijeta, koji je nastao kao projekt u studentskoj sobi Marka Zuckerberga, postao je najutjecajnijim i u našoj državi, gdje vlada loša vlast, gdje je nezaposelnost jedan od vodećih problema, gdje omladina ili odlazi iz države, a oni koji ne odlaze, zna se, fejsbuče.

Nema komentara:

Objavi komentar